الجمعة، 24 أبريل 2009

انا..............فاشل؟

بسم الله الرحمن الرحيم
تابعوا الحوار ده وبعدها هنتكلم
قلت لها: انتي فشلتي في الاختبار ده
قالت لي: انا فاشله في كل شئ ..... جت على ده؟
قلت لها: ههههههههههه ......... ضحكتيني بجد.
قالت: ليه بقى إن شاء الله شايفني نكته؟
قلت : لا انا بضحك على قولك انك فاشله في كل شئ
إذا كان أنجح الناجحين في الدنيا لازم يكون فاشل في حاجات كتير
مفيش نجاح كامل
وبالتالي مفيش فشل كامل
وانتهى الحوار على وعد بمحاولة التغيير
==========================
ونبدأ كلامنا
هل اللي حصل فوق ده صح؟
وهل اللي اتقال ده على درجة من الواقعية؟
انا اعتقد إنه فعلاً حقيقي
وإن مفيش حاجه اسمها فاشل في كل شئ
يبقى اكيد مفيش حاجه اسمها ناجح في كل شئ
بس في حاجه
مننساش إن لكل قاعده إستثناءها
واعتقد كذلك
والله أعلم
ان الاستثناء الوحيد من القاعده دي
هو في النجاح الأكبر والفشل الأكبر
نجاح وفشل ما بعد الدنيا
الجنه أو النار
ده الاستثناء الوحيد من وجهة نظري
انتوا رأيكم ايه؟
في أي استثناء تاني من القاعده؟
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لا إله إلا الله

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق